poniedziałek, 7 lipca 2014

Posiłek regeneracyjny po wysiłku

Hej! Dzisiejszy post będzie troszkę inny niż zwykle. Jak część z Was może wie, przed tegorocznym urlopem wzięłam się pożądnie za siebie. Zaczęłam od 1 marca. Praktycznie codziennie jeżdzę na rowerku stacjonarnym, codziennie spacerukę przez ok. 40 min, od czasu do czasu biegam, ale przede wszystkim zmieniłam dietę. Ważne, żeby wyeliminować z diety tłuszcze nasycone, słodycze, białe pieczywo, napoje gazowane, alkohol. Należy pamiętać, że po wysiłku musimy dostarczyć organizmowi lekkostrawnego pożywienia, żeby ciało się zregenerowało. Mam dwa ulubione przepisy na danie, które z reguły spożywam po treningu. Są to: koktajl owocowy lub surówka warzywna. Są to tak banalne do przyrządzenia posiłki, że każdy bez problemu sobie z tym poradzi. Zdradzę Wam moje ulubione składniki tych przekąsek.

Koktajl truskawkowy
Oczywiście teraz można użyć truskawki, bo jest na nie sezon. W innych porach roku zamiast truskawek dodaję mango, grejpfruta, pomarańczę,jabłka, gruszki, itp. Oczywiście latem można użyć też malin, jagód czy też jeżyn bądź śliwek.

Składniki:
ok. 500 g truskawek,
1 banan,
ok. 10 listków mięty,
1 duży jogurt naturalny lub kefir.

Wszystkie składniki wrzucamy do wysokiego naczynia i blendujemy. Mięta sprawia, że koktajl jest orzeźwiający, a dzięki bananowi jest on bardziej kremowy.

Surówka
Tutaj jest oczywiście pełna dowolność składników. Jednak wg mnie najlepsza sałatka jest taka, jak poniżej.

Składniki:
kilka liści sałaty masłowej lub lodowej, albo obudwu rodzajów,
rzodkiewki,
1 duży lub 2 mniejsze pomidowy (teraz najlepsze są malinowe),
dymka, szczypiorek,
ogórek zielony,
i gwóźdź programu: garść orzechów włoskich i garść pestek słonecznika,
oliwa z oliwek,
ocet balsamiczny,
duża ilość czosnku (pod warunkiem, że nie planujecie potem romantycznej randki ;) ),
sól, pieprz.

Wszystkie składniki drobno pokroić i wymieszać w dużej miski. Ta ilość wystarcza na 2-3 całkiem duże porcje. 

Polecam te pyszności  wszystkim, bo owoce i warzywa są bardzo zdrowe i dostarczają porzebnych naszemu corganizmowi elementów, ale zwłaszcza polecam osobom, które chcą odzyskać szczupłą sylwetkę.

Smacznego!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...